Bilhandel

Brugte Skoda til salg

Søg blandt 768 biler til salg fra 232 forhandlere

  • Pris

    Op til 100.000 kr

    100 - 200.000 kr

    Fra 200.000 kr

    Km

    Max 50.000 km

    Max 100.000 km

    Populære brugte Skoda modeller

    Spar op til 90.000 kr

    De største besparelser på Skoda

    Nedsat pris

    Spar 90.000 kr

    539.500 kr

    449.500 kr

    Skoda Enyaq

    80 iV Sportline

    77 kWh
    11/2021
    460 km
    El

    449.500 kr

    Nedsat 90.000 kr (før 539.500 kr)

    Bliv godt kørende i en brugt Skoda

    Find en brugt bil der passer til dine behov blandt de 768 brugte Skoda vi har til salg. På Bilhandel finder du brugte Skoda fra 232 forhandlere.

    Udvalgte brugte Skoda

    Find din perfekte Skoda fra 69.900 kr

    Populært udstyr på Skoda

    Fartpilot (668)

    Sædevarme (648)

    El-ruder (605)

    Alufælge (529)

    Parkeringssensor (486)

    Klimaanlæg (447)

    Apple CarPlay (414)

    Android Auto (386)

    Aircondition (315)

    Navigation (305)

    Træk (288)

    Nøglefri (281)

    Bakkamera (240)

    Vognbaneassistent (221)

    Fjernlysassistent (217)

    Soltag (43)

    Nysynet (7)

    Xenonlys (3)

    Biler kan filtreres på forskellige kriterier. Ovenfor kan du se antallet af brugte Skoda der har et specifikt udstyr. “Fartpilot” og “Sædevarme” er det mest almindelige udstyr på Skoda. Du kan også finde en Skoda der kan køre med trailer, da 288 biler har anhængertræk.

    Det koster en Skoda

    Hvis du leder efter en god deal på en brugt Skoda kan du her ser de biler der er til salg fordelt på kørte km og pris.

    Populære farver Skoda

    Skoda

    Historien om Škoda starter tilbage i år 1895, hvor de to tjekkiske herrer Václav Laurin og Václav Klement, startede deres eget firma. Dengang byggede de ikke kun biler, men også andre former for transportmidler. Det var også før at mærket hed Škoda, men Slavia og senere Laurin & Klement, som var efternavnet fra begge opfinder af mærket.

    I 1925 valgte Václav Laurin og Václav Klement at sælge firmaet til Škoda Works, som på daværende tidspunkt var et af Europas største industrielle konglomerater, og før det havde udviklet militærkøretøjer under første verdenskrig. De valgte dog at droppe Works i navnet og bare at kalde det for Škoda Auto og senere bare Škoda.

    En af de første Škoda’er var en model som hed Type A. En ren kopi af Ford’s Model T, blev modellen dog en hurtig succes i Østeuropa. Salget gik dog først rigtig gang under 2. verdenskrig,hvor Škoda indgik i et samarbejde med Reichswerke Hermann Göring, der under krigen betjente tyskerne. samarbejdet gik ud på at bygge så mange varebiler som muligt for den tyske hær.

    En tid efter krigen byd Nordeuropa på et nyt bilmærke

    Efter krigen begyndte Škoda langsomt at bygge personbiler igen. Det var omkring 50’erne, at Škoda fandt på navne der til den dag i dag stadig bruges. Biler som Octavia, Tudor, Felica og Rapid. Škoda byggede primært billige kompakte biler, og Felica var også den første model de sendte til Nordamerika, men en succes blev det dog ikke.

    Škoda bliver tyskejet.

    Hen imod 80’erne var Škoda vældig populær herhjemme, hvor Danskerne fik en billig bil som var bygget godt. Det var også den tid hvor man begyndte på Škoda jokes, da det med byggekvaliteten ikke altid var korrekt. Det var også en tid hvor Škoda fik det svært økonomisk, og allerede i slutningen af 80’erne opkøbte VW mærket og blev en del af deres VAG-Gruppe. Nu var det svært at gøre grin med en Škoda da den ville bruge samme teknik som VW og Audi. Favorit var deres første model under det tyske ejerskab. Bygget på en ældre VW Polo , så blev modellen hurtig populær. Senere kom så den første moderne Octavia, som i virkeligheden var en VW Golf og sådan har det stået til siden.

    Fra jokes til en vinder

    ...“Hvorfor har en Škoda en spoiler bagpå? Så folk bedre kan holde fast når de skal skubbe den i gang”... Det var blot en af de rigtige mange jokes om Škoda før i tiden, men sådan er det slet ikke i dag, hvor man er længe over at joke om det Tjekkiske bilmærke.
    I dag anses Škoda som er en af de biler, der giver mest fornuft for pengene. Lige meget hvad for en Škoda man køber i dag, vil den altid dele noget med et eller andet VW-produkt. Alt fra Platformen til motor.

    Octavia og Superb er nok de mest populære modeller i dag. Octavia’en er hvad man kan kalde for den fornuftige VW Golf og Superb er den fornuftige VW Passat . Begge biler giver utroligt meget bil for pengene og så tilbyder de mere plads end deres tyske søskende. Škoda tilbyder også noget så fint som en paraply i dørsiden, lommelygte i bagagerummet og et magnet glas ved benzindækslet, hvis den er udstyret med deres Cleaver-pakke. Det er nemlig en del af deres nye filosofi at gøre hverdagen en smule letter.

    Store SUV’er kan Škoda også finde ud at lave. Modeller som den store 7-personers Kodiaq og den mindre Karoq, vil Škoda altid tilbyde en bil for hvert behov. Fremtiden er også klar for Škoda med et hav af elektriske biler som er på vej. I dag kan man endda få Octavia og Superb med en Hybridmotor, og så er der deres første elbil Enyaq iV. Enyaq iV er en enorm stor elbil til en konkurrencedygtig pris og er den model som viser vejen frem for Škoda’s fremtid.

     

     

    Se alle modeller
    Se alle biltyper
    Se alle brændstoftyper
    Se alle områder

    Hurtige genveje

    Bilhandel.dk

    Cookieindstillinger

    Brug for hjælp?

    Bilhandel