cover
Bilhandel

Brugte Kia til salg

Søg blandt 898 brugte Kia til salg fra 214 forhandlere

  • Pris

    Op til 100.000 kr

    100 - 200.000 kr

    Fra 200.000 kr

    Km

    Max 50.000 km

    Max 100.000 km

    Populære brugte Kia modeller

    Spar op til 65.300 kr

    De største besparelser på Kia

    Nedsat pris
    Udvidet garanti

    Spar 65.300 kr

    410.000 kr

    344.700 kr

    Kia Niro

    1,6 GDI PHEV Plugin-hybrid Upgrade DCT 183HK 5d 6g Aut.

    11.1 kWh
    7/2022
    10.011 km
    Hybrid (benzin/el)

    344.700 kr

    Nedsat 65.300 kr (før 410.000 kr)

    Bliv godt kørende i en brugt Kia

    Find en brugt bil der passer til dine behov blandt de 898 brugte Kia vi har til salg. På Bilhandel finder du brugte Kia fra 214 forhandlere.

    Udvalgte brugte Kia

    Find din perfekte Kia fra 44.900 kr

    Populært udstyr på Kia

    Sædevarme (674)

    Fartpilot (655)

    Bakkamera (627)

    Klimaanlæg (624)

    Alufælge (607)

    Apple CarPlay (578)

    Android Auto (530)

    El-ruder (491)

    Parkeringssensor (475)

    Vognbaneassistent (428)

    Navigation (389)

    Nøglefri (319)

    Aircondition (301)

    Fjernlysassistent (214)

    Træk (203)

    Soltag (62)

    Nysynet (8)

    Xenonlys (2)

    Biler kan filtreres på forskellige kriterier. Ovenfor kan du se antallet af brugte Kia der har et specifikt udstyr. “Sædevarme” og “Fartpilot” er det mest almindelige udstyr på Kia. Du kan også finde en Kia der kan køre med trailer, da 203 biler har anhængertræk.

    Det koster en Kia

    Hvis du leder efter en god deal på en brugt Kia kan du her ser de biler der er til salg fordelt på kørte km og pris.

    Populære farver for Kia

    Brugte Kia

    KIA Motors eller bare KIA, startede deres historie under 2. Verdenskrig i Sydkorea år 1944. Dengang fremstillede KIA stålrør og cykler, til et industrielt voksende land.

    Selve navnet KIA stod for Korean Industry of Automobile, og efter krigen levede KIA af at bygge motorcykler på Honda-licens. Der første køretøjer med fire hjul var små lastbiler, som var bygget på Mazda-licens.

    Første personbil

    Igennem 70’erne, kom den første KIA personbil, der var bygget på en Mazda. Modellen hed Brisa, og blev bygget op til 1981, hvor KIA måtte stoppe produktionen af personbiler. Det skete på baggrund af i 1981, fik Sydkorea den militær diktator Chun Doo-hwan, der befalede KIA om at stoppe med at bygge personbiler, og i stedet for skulle KIA bygge små lastbiler for det industrielle hjemmemarked.

    Først i 1986 fik KIA lov til at starte med at bygge personbiler igen. Det var også året, hvor de gav håndtryk til Ford om at starte et partnerskab. Den første nye KIA man så dengang hed KIA Pride, og det var også den første KIA som kom til Danmark i 90’erne.

    Da Ford også samarbejdede med Mazda, så var mange af de motorer der sad i en KIA dengang var fra Mazda. Modeller som KIA Sephia, Clarus og Sportage, var nogle af de KIA’er på modelprogrammet i Europa og Danmark. Dog kunne man kun købe Sportage herhjemme som varebil.

    Konkurs og Hyundai overtag.

    Dog gik det ikke helt som planlagt med salget, og allerede i 1997 måtte KIA se selv i konkurs, under det Asiatiske finanskrise i samme år. Heldigvis købte Koreas største bilfabrikant Hyundai 51 % af KIA. Dog var det også enden på et langt partnerskab med Ford, hvor nu Hyundai og KIA skulle bygge biler sammen.

    I 2005 valgte KIA at fokuserer på Europa som deres største marked sammen med Hyundai. I 2007 kom så mærkets vigtigste bil dengang, som skulle tag salget fra de Europæiske biler. Modellen i tale hed KIA C’eed, og var det Koreanske svar for en VW Golf . Hyundai kom året efter med søster bilen i30. C’eed blev en kæmpe succes ikke kun i Danmark, men også ude for grænsen, hvor man kunne få en koreansk bil med samme byggekvalitet, som en tysk bil i samme klasse.

    KIA i dag.

    I dag er KIA et velkendt mærke for os Dansker. Modeller herhjemme starter ud med den lille KIA Picanto , som de sidste 15 år har været en rigtig darling for os Dansker. Picanto er ikke ret stor, men den kører som en bil skal køre og giver meget værdi for pengene.

    Går man en model op hedder det Rio, og Rio er i klasse med VW Polo og Ford Fiesta . Dog er det C’eed eller Ceed som de nu hedder, den mest solgte KIa i Europa. Det er også forståeligt, hvor Ceed’en tilbyder utroligt meget bil for pengene. Man får en bil i klasse med en VW Golf eller Astra, koster mindre og tilbyder meget af det samme. Ceed findes som 5-dørs Hatchback eller Stationcar, men også i en smart udgave kaldet Pro Ceed.

    KIA’s mindste Crossover hedder Stonic, og er bygget på Rio’en. Den tilbyder en minibil med mere frihøjde og højer førerposition. Dog hedder det KIA Sportage , hvis man skal havde en Crossover med plads til hele familien. Den helt store KIA hedder Sorento, og er en vaskeægte SUV. Selvom Sorento kan lyde som en benzinsluger, så er Sorento en af de mest grønne biler KIA udvikler i dag. Den kan nemlig fås som en Plug in-Hybrid.

    Grøn KIA.

    KIA er ret nye med elektriske biler. Deres første elektriske KIA hed E-SOUL, der aldrig rigtigt blev en populær bil. Dog stod det anderledes til med deres Hybrid og Plug In-Hybrid Niro. Niro var muligvis den første elektriske Crossover, og med en lav startpris var den dømt til succes i Europa.

    KIA tror på en grøn fremtid, og i 2021 præsenterede de for deres nye store verdensmodel kaldet EV6. EV6 er kæmpestor med unikke plads muligheder. Den vil fås i forskellige batteripakker, hvor den hurtigste yder hele 585 hk og kan køre fra 0-100 på 3,5 sekunder, hvad gør den til den grønneste og hurtigste KIA nogensinde.

     

    Se alle modeller
    Se alle biltyper
    Se alle brændstoftyper
    Se alle områder

    Hurtige genveje

    Bilhandel.dk

    Cookieindstillinger

    Brug for hjælp?

    Bilhandel