Log ind
Opret bruger
Kategori
Stamdata og detajler
Tilføj flere mærker/modeller
Vi har fundet
Honda
Kategori: Brugte biler
Sorter efter
4/2016
143.000 km
Benzin
13.9 km/l
155 hk
Manuelt gear
Forhandler
Tørring
Gem søgningen og få automatisk besked, når vi finder biler der matcher din søgning
Honda
Kategori: Brugte biler
Gem søgningen og få automatisk besked, når vi finder biler der matcher din søgning
Honda
Kategori: Brugte biler
Honda’s historie startede tilbage i begyndelsen af 1900-tallet. Den unge Soichiro Honda havde en kæmpe passion for alt slags køretøjer. Han brugte sine unge dage med at hjælpe til at udvikle racerbiler i hjemlandet Japan - og engang imellem kørte han også selv race i dem.
I år 1937 begyndte Soichiro at udvikle stempelringe til biler, og han var heldig at få en eksklusiv kontrakt med Toyota, som han desværre også hurtig mistede igen på grund af dårlig kvalitet af hans stempelringe. Det hele vende dog sig om igen, efter han var startede på ingeniørskolen, og et par besøg hos Toyota for at lære og forstå kunsten i at bygge stempelringe. Det gjorde at han fik lov til at udvikle og bygge stempelringe igen for Toyota, og denne gang var kvaliteten god nok for Toyota.
Det var Først i 1949 at Soichiro startede det som vi i dag kender som Honda Honda Motor Co., Ltd. eller bare Honda. Det startede først med motorcykler, og det var også året at deres første motorcykel med navnet Dream D-Type så lyset. Faktisk fik Honda e n så stor succes med motorcykler, at i dag er Honda de største fabrikanter inden for motorcykler.
Den første Honda på fire hjul var dog en arbejdsbil for det Japansk folk. Modellen hed T360, og var en lille Pickup med en motorstørrelse på kun 356 cc. Det gjorde nemlig at den blev kategoriseret som det Japan kalder for en “Kei-car”. At afgiften var laver på grund af den lille motorstørrelse. T360 var ikke den eneste bil fra Honda, hvor en sportsvogn kaldet S500 så lyset. Motoren var den samme fra T360, men man havde dog boret motoren op til 531 cc.
Honda prøvede lykken uden for Japan, og i 1959 sagde Honda god dag til det Amerikanske marked med en lille model med navnet N600, og ikke mere end et år ramte Honda det Europæiske marked. Her blev vi Europæere budt velkommen til modeller som Civic og Accord.
I 90’erne ændrede Honda filosofi med deres biler, og nu skulle en Honda være et bilmærke med racer gener. Den første Sportslig Honda de præsenterede var Sportsvognen NSX, som stod for New Sportscar eXperimental. NSX mindede meget om en Ferrari fra samme tid, men havde holdbarheden, som en Honda nu var kendt for. Den var også udviklet sammen med den Brasilianske racerkører Ayrton Senna.
Hvis man var ung i 90’erne, vidste man at en Honda Civic var en meget hurtig bil til ikke så mange penge. Det skyldes at de fleste Civic’er - og øvrige Honda’er - var udstyret med noget Honda kaldte V-TECH, som stod for Variable Valve Timing. Det gjorde ikke kun bilen mere økonomisk, men at den også kunne tage høje omdrejninger, og det var et hit for Honda e jerne.
Hen imod slutningen af 90’erne, blev de helt vilde Honda introduceret med Type-R i navnet. Den første Civic Type-R var dog kun bygget for det Japanske marked, hvor man ellers skulle vente til 2001 for opleve den vilde lomme GTi. Dog kunne en Integra og Accord Type R godt købes i Danmark årene inde.
Det er ikke for sjovt at Honda har igennem årene vundet titler som årets brugtbil og endda også titlen som årets bil. Honda har nemlig et godt ry for sin holdbarhed. Accord’en var i mange år den mest populære Honda herhjemme, men den model tog Honda af programmet i Europa da året ramte 2015. Dog har man siden 70’erne kunne købe den mindre Civic. Civic’en er en bil i C-segmentet, og selvom den ser mere civil ud, så er det en bil der gemmer på sportslig køreenskaber.
Der findes også den mindre Jazz, og selvom den er mindre end Civic’en, så tilbyder Jazz’en utroligt meget kabineplads, trods for sin størrelse. Tilfælles for dem begge, tilbyder Honda også noget de kalder for “Magic Seat”. Magic Seat er standard på nogle af deres modeller, hvor man kunne løfte de bagerste sæder helt op, og så er der lige pludselig plads til en masse ting, såsom en hel cykel eller flyttekasserne.
Crossover har dog aldrig været Honda’s stærkeste side, hvor modellen HR-V aldrig blev et hit herhjemme. Dog var sagen anderledes med den større CR-V SUV. Den startede livet som en mindre SUV i 90’erne, og i dag er det en forholdsvis stor bil. CR-V kan også fås som en Hybrid, og snart kommer en ny HR-V med Hybridteknik.
Af elektrificeret biler har Honda i mange år været nogle af de første sammen med Toyota. Allerede med gengivelsen af sportsvognen Honda CR-Z Hybrid og den første Jazz Hybrid, var Honda de første Hybridteknik i de klasser. Desværre var det også skuffende biler, fordi at teknikken ikke var på sin plads dengang.
Fremtiden bliver elektrisk hvis man spørg Honda, hvor den tidligere nævnte kommende Honda HR-V er på vej. Dog laver Honda også en fuldblods elbil med modellen Honda E. Honda E er en lille elektrisk livsstilsbil med et retro design, der stammer tilbage fra den første Honda Civic . I kabinen er den dog knap så reto, hvor den har sat standarden for kabinedesign i klassen. Den er nemlig udstyret med ikke mindre end fem skærme i kabinen!.
Brug for hjælp?