Log ind
Opret bruger
Kategori
Stamdata og detajler
Tilføj flere mærker/modeller
Vi har fundet
DS
Kategori: Brugte biler
Sorter efter
10/2021
29.000 km
Diesel
22.8 km/l
130 hk
Automatgear
Forhandler
Tranbjerg J
Gem søgningen og få automatisk besked, når vi finder biler der matcher din søgning
DS
Kategori: Brugte biler
5/2021
39.800 km
Benzin
17.3 km/l
180 hk
Automatgear
Forhandler
Tranbjerg J
7/2021
14.000 km
Hybrid (benzin/el)
38.9 km/l
225 hk
Automatgear
Forhandler
Ballerup
Gem søgningen og få automatisk besked, når vi finder biler der matcher din søgning
DS
Kategori: Brugte biler
DS Automobile er sub-mærke fra Franske Citroén. Det hele begyndte med den originale Citroén DS fra år 1955. Navnet DS betyder Different Spirit eller Distinctive Series, som er en hyldest til den originale designer af DS. Dog stod DS oprindelig for Déesse, hvad oversat betød gudinde.
I 2010 ville Citroén prøve at skabe en bil i den såkaldte Livsstils klasse. Her tog man dengang en Citroén C3 og gav den et unikt smart design. Modellen hed Citroén DS3, og var lidt dyre end hvad man normalt forventede af en C3 i den størrelse.
DS 3 blev dog hurtig en succes. Trods for den var bygget på en C3, så kørte den sjovere og vi dansker var vilde med dem. En hurtig version kaldet DS 3 Racing kom også med 200 hestekræfter. Dog blev den kun bygget i 2.400 eksemplarer i hele verden.
Igennem årene Kom der flere DS’er på Citroén’s modelprogram. En af dem hed DS 4. Den var bygget på en Citroén C4, og skulle kæmpe imod de mere prestigefulde tysker i samme klasse. Til sidst i den tid, blev den største model præsenteret med navnet DS 5, som var Citroén’s dengang bud for en konkurrent til den meget populære Audi A5 Sportsback.
I 2013 udvidede DS deres program endnu mere, og her valgte DS at oprette et samarbejde med Kina om at bygge eksklusive modeller derover. Modeller som var længere og havde en mere premium følelse end dem de bygget for Europa. Idéen var at snuppe kunderne væk fra de fra de Tyske biler.
Modellerne hed heller ikke Citroén DS, men blot DS derover. Det gjorde man for at skabe et nyt sub-mærke og vise at DS ikke var en Citroén. I 2016 skete det også i Europa, hvor DS blev et mærke for sig selv. Det skete dengang med et Facelift af DS 3 og DS 4.
I dag findes DS 3 endnu. Dog er modellen blevet til en Crossover med navnet DS 3 Crossback. Den er bygget på den forrige DS 3, men tilbyder mere frihøjde og plads i kabinen. DS 3 Crossback vil også kun fås med miljøvenlige motorer, hvor der b.la. også findes en Hybrid-version.
DS 4 hedder næste model, som er noget større end DS 3. Man kan godt se den som en konkurrent til Mercedes A-klasse og Audi A3 . Det er dog DS 7 som man skal vælge, hvis man skal bruge en bil med plads. DS 7 er den næststørste DS på programmet, men den er den eneste SUV mærket bygger. DS 7 kan fås med diesel, benzin eller i en Hybrid med op til 300 hk.
Dog er det DS 9 man skal vælge, hvis man vil køre på første klasse. DS 9 er den største og mest luksuriøse DS nogensinde. Den kan også fås i en Hybrid med hele 360 hk.
At købe en DS i dag, gør man fordi at man vil eje en bil som ingen andre på vejen. DS går nemlig meget op i deres design, hvor det Franske mærke designer biler som ingen andre. DS vil også være et grønt mærke, og med introduktionen af deres E-Tense Hybrid-motorer, har DS aldrig været grønner end det er nu.
Brug for hjælp?