cover
Bilhandel

Brugte Alfa Romeo til salg

Søg blandt 67 brugte Alfa Romeo til salg fra 36 forhandlere

  • Pris

    Op til 100.000 kr

    100 - 200.000 kr

    Fra 200.000 kr

    Km

    Max 50.000 km

    Max 100.000 km

    Populære brugte Alfa Romeo modeller

    Spar op til 40.000 kr

    De største besparelser på Alfa Romeo

    Nedsat pris

    Spar 40.000 kr

    499.900 kr

    459.900 kr

    Alfa Romeo Stelvio

    2,2 JTDM Super 190HK 5d 8g Aut.

    6/2019
    63.000 km
    Diesel
    190 hk

    459.900 kr

    Nedsat 40.000 kr (før 499.900 kr)

    Bliv godt kørende i en brugt Alfa Romeo

    Find en brugt bil der passer til dine behov blandt de 67 brugte Alfa Romeo vi har til salg. På Bilhandel finder du brugte Alfa Romeo fra 36 forhandlere.

    Udvalgte brugte Alfa Romeo

    Find din perfekte Alfa Romeo fra 49.900 kr

    Alfa Romeo med anhængertræk

    Gør din bil mere praktisk med anhængertræk

    Populært udstyr på Alfa Romeo

    Alufælge (61)

    Klimaanlæg (54)

    Fartpilot (46)

    El-ruder (45)

    Sædevarme (36)

    Parkeringssensor (27)

    Navigation (24)

    Nøglefri (18)

    Aircondition (14)

    Træk (14)

    Vognbaneassistent (12)

    Adaptiv fartpilot (11)

    Bakkamera (10)

    LED forlygter (10)

    Apple CarPlay (9)

    Auto. nødbremse (9)

    Android Auto (8)

    Elektrisk bagklap (8)

    Kurvelys (7)

    Dæktryksmåler (5)

    Ratvarme (4)

    Blindvinkelassistent (3)

    Fjernlysassistent (3)

    Soltag (2)

    Auto. parkering (1)

    Xenonlys (1)

    Biler kan filtreres på forskellige kriterier. Ovenfor kan du se antallet af brugte Alfa Romeo der har et specifikt udstyr. “Alufælge” og “Klimaanlæg” er det mest almindelige udstyr på Alfa Romeo. Du kan også finde en Alfa Romeo der kan køre med trailer, da 14 biler har anhængertræk.

    Det koster en Alfa Romeo

    Hvis du leder efter en god deal på en brugt Alfa Romeo kan du her ser de biler der er til salg fordelt på kørte km og pris.

    Populære farver for Alfa Romeo

    Brugte Alfa Romeo

    Alfa Romeo’s historie starter tilbage den lille by Napoli, hvor en ung Italiener med navn Nicola Romeo, udviklede udstyr for mine arbejder med den store succes. Gennem årene begyndte interessen i automobil verden at starte, og i år 1915 havde han købt et Italiensk bilmærke fra Milan. A.L.F.A hed det, og det stod for “Anonima Lombarda Fabbrica Automobili”. Hans idé var nemlig at skabe et bilmærke, der kun gik op i at bygge racerbiler - og et par sportsvogne til weekenderne. Det var starten for det bilmærke han døbte Alfa Romeo.

    Dog måtte han sælge mærket i år 1928, efter et længere tids kamp med at holde økonomien oppe. Heldigvis for ham købte staten mærket, da de kunne se den store prestige i mærkets deltagelse i de forskellige motorsportsløb.

    Efter krigen var Alfa Romeo helt uovervindelig på racerbanen i en lang periode, men i 1950 prøvede Alfa Romeo noget nyt. De ville masseproducere biler nu, hvor den første model var en firedørs bil kaldet 1900.

    Forskellen fra andre bilfabrikanter, såsom Fiat, ville Alfa Romeo kun bygge sportslige biler. Alfa Romeo skabte hurtigt et godt ry for sig selv med deres biler. Biler som Alfa Romeo Spider , GTV6, GT Junior og Montreal, så var de bare nogle de biler som gjorde Alfa Romeo til bilmærket, der bare udviklede biler som ingen andre fabrikanter. I 1986 overtog Fiat Alfa Romeo fra staten. Selvom Fiat overtog mærket og Alfa Romeo begyndte at bygge mere familievenlige modeller, så kunne man stadig mærke Alfa Romeo’s DNA i køreegenskaberne, som heldigvis ikke var forsvundet.

    Bygget for at give glæde i hverdagen.

    Man siger jo at man skal ha’ minimum ejet én Alfa Romeo i sit liv, og der er måske også en grund til at mange ejer altid vender tilbage til mærket, trods for det har haft sine skavanker med byggekvaliteten. I fagsproget kalder man dem for Alfist, dem som ikke kun kører i Alfa, men også lever af dens køreglæde. Gennem årene har Alfa Romeo udviklet mange forskellige modeller. Mest mærkbare model i nyere tid var 155,156 og 159’eren.

    Sportslige sedaner med et design, som kun en ægte Alfa Romeo kunne bære. I dag kalder man modellen for Giulia, som er et tilbageblik på den originale Giulia fra 1962. Den nye Giulia er heldigvis ikke en Alfa med en tabt sjæl. Den er som forventet af mærket i gamle dage. Baghjulstræk, køreglæde og så findes den også i en virkelig hurtig udgave. Den model kalder de for QV, hvad er en forkortelse af Quadrifoglio. Kun de bedste Alfa’er, får tildelt det navn. Der var dog en periode i starten af 00’erne, hvor Alfa Romeo Brugte GTA-navnet på de hurtige modeller.

    Den store SUV eller CUV-trend har også ramt Alfa Romeo. Snart kommer der en kompakt model kaldet Tonale, men lige nu findes der deres Stelvio-model. Stelvio er opkaldt efter Stelvio Pass, der er et meget berømt bjergpass i italien. Med navnet prøver Alfa Romeo at fortælle, at her får man en SUV eller CUV, der er ikke bare skabt for at kunne trille fra A til B, men med køreglæde som de andre i klassen måske ikke giver.

    En Alfa Romeo ruster ikke mere end andre biler.

    Små Alfa’er har der også været gennem mærkets historie. Største succes var nok med AlfaSud fra starten af 70’erne. Det var en bil med gode køreegenskaber til en overkommelig pris for de fleste. desværre var bilen ikke rigtig bygget for det danske klima, men til et noget varmer klima året rundt. Det resulterede i at den rustede meget hurtigt og nemt. Heldigvis er det ikke sådan mere, hvor nyere modeller såsom den mindste Alfa Romeo nogensinde MiTo, og den større Giulietta. MiTo’s navn betød at den var designet i Milano, men bygget i Torino. MiTo var dog i virkeligheden en Fiat Punto med et fint Alfa Romeo jakkesæt på.

    Giulietta var dog Alfa’s svar på en konkurrent for de tyske biler i C-segmentet.Trods for det var en af de få Alfa Romeo’er med forhjulstræk, blev den stadig anset som en ægte Alfa. Senere modtog den model også en QV-version.

    Alfa Romeo er stadig så Italiensk som et bilmærke kan være. Det betyder også, at man forventer det en Alfa Romeo kan lever - og det gør de. Der var en periode, hvor kvaliteten på en Alfa Romeo ikke var i top, men i dag er der kommet styr på det, hvor mærket ikke er mere fejlfri end konkurrenterne. Dog holder Fiat koncernen heldigvis fast i, at det er vigtigt at en Alfa Romeo føles som en “Alfa Romeo”. Først køreglæde, så det praktiske bagefter, og sådan har det altid været, siden mærkets opfinder Nicola Romeo’s vision for racerbiler.

     

    Se alle modeller
    Se alle biltyper
    Se alle brændstoftyper

    Hurtige genveje

    Bilhandel.dk

    Cookieindstillinger

    Brug for hjælp?

    Bilhandel