Search Engine Marketing et godt værktøj til at sælge biler

Search Engine Marketing et godt værktøj til at sælge biler

Sponsoreret:

Bilmarkedet er fyldt med sælgere, og det kan være svært at holde overblik over prisklasser, modeller og standen på de mange forskellige biler til salg. Dette gør det svært for købere, at navigere rundt i alle købsmulighederne online, og det kan skade dit salg af biler. Størstedelen af online bilkøbere i Danmark gør brug af Google eller en anden søgemaskine for at købe deres biler. Derfor kan det være en fordel at kende til de forskellige tricks og kneb, man som sælger, kan bruge til at komme forrest på søgelisterne. En af disse er Search Engine Marketing. Følg linket og lær mere om SEM

Vær informativ i din bilannoncer 

En anden ting, som kan hjælpe både private sælgere og brugtbilsforhandlere til at sælge flere biler online er, at være så deskriptive som muligt i annoncerne. Det gælder med andre ord at vide, hvad bilkøbere søger på, når de skal finde en specifik bil. Dette bliver i fagtermer kaldt for SEO (Search Engine Optimization). Det gælder om at beskrive din annonce grundigt, sagligt og med ord, som købere af din bil vil søge på, når de er på Google. 

Ønsker du for eksempel at sælge din brugte BMW X5 kan du med fordel bruge ord og vendinger, som skulle du sælg være interesseret i at købe lige netop den model. Det er vendinger som: “Brugt BMW X5”, “Salg af BMW”, “brugt BMW firhjulstrækker”. Derudover, er det en god ide, som et generelt råd til salg af biler, at være så informativ og transperant som muligt. Jo mere du kan beskrive om bilen, desto større chance er der for at køberne vil komme og kigge på bilen. Når de først er indenfor døren, så er halvdelen af salget gjort.